donderdag 15 december 2016

Marifoon met atis

Na het loslaten van de spreeksleutel worden er digitaal twee piepjes uitgezonden. Het MMSI-nummer is vergelijkbaar met ATIS.


In principe was ATIS voor binnenvaart en MMSI voor de zeevaart, maar met de komst van Inland-AIS zal het.

Deze marifoons hebben geen GPS of AIS ingebouwd. Na de registratie ontvang je een ATIS (Automatic Transmitter Identification System) code. Elke marifoon dient voorzien te zijn van een ATIS.


Omprogrammeren van de ATIS code en MMSI nummer.

In de binnenvaart is naast de radioroepnaam de ATIS-code belangrijk. Op de binnenwateren is gebruik van ATIS verplicht. Dan is het noodzakelijk dat deze een door Agentschap Telecom toegewezen ATIS-code uitzendt. ATIS is de tiencijferige codering van.


De Icom IC-Mis een compacte licht gewicht draagbare VHF portable hand marifoon met ATIS. Wanneer de ATIS-code van het schip in de marifoon is ingebouwd kan de zender in het radioverkeer automatisch worden geïdentificeerd. ATIS nummer programmeren in een marifoon.


De ATISCODE moet uit de roepnaam versleuteld worden naar getallen beginnend met een 9. De Polmar Navy 0is een compacte, robuuste en zeer betaalbare hand marifoon met Atis.

Tevens is deze marifoon waterdicht naar IPXnorm en blijft drijven. In het geval van een combi marifoon is het mogelijk te schakelen tussen de twee kanaalpakketten.


ATIS staat voor Automatic Transmitter Identification System. Mag ik deze eigenlijk op de binnenwateren wel gebruiken? En als ik gewoon geen ATIS zet in de portofoon zou ik hem als tweede marifoon.


Hallo iedereen Nu ons bootje inclusief marifoon verkocht is heb ik een vraag: hoe zorg ik dat mijn atis niet meegaat naar de. Voor het programmeren van bijvoorbeeld een marifoon is het complete.


Aanbieding Icom M4marifoon met ATIS en DSC. Nu tijdelijk € 22- Bestel nu uw eigen Icom Marifoon! Blijkt dus dat ik omdat ik een MMSI nummer heb deze marifoon wel kan. Op september kreeg ik een.


Lowrance Link-marifoon met Atis voor houders met het basiscertificaat + Glomex RA1antenne pakket voor zeiljachten. De nieuwe Link-van Lowrance is.


Standaard zijn de meeste marifoons als zeemarifoon voorgeprogrammeerd. Icom marifoon M323Gഠ Atis GPS nodig? Beste ng, Wanneer je een jacht koopt inclusief marifoon waarin Atis is geprogrammeer kun je het Atis nummer dan overnemen en op naam van de nieuwe.


De MRHH 1is alleen geschikt voor Intraschip verkeer en zeegaande schepen dit omdat de marifoon niet is uitgerust met een ATIS module.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.