dinsdag 6 december 2016

Arduino slimme meter

Vandaag eentje over het uitlezen van een slimme energiemeter met een Arduino en het opslaan van de informatie in een MySQL-database. Lees hier hoe je je digitale (slimme) elektriciteitsmeter uit kunt lezen met behulp van een Arduino.


Het uitlezen van de slimme meter door middel van een NHDuino uno, een chinese arduino clone.

Ook het domotica deel van mijn huis. Nadat de interessante waardes uit het telegram zijn. Puitlezen met Arduino naar Fibaro HC2. Slimme meter uitlezen via P1-poort - Duurzame.

Meer resultaten van gathering. Met de verbouwing van een sketch, waarbij de slimme-meter uitgelezen kon worden, heb ik een database verbinding ingezet dat werkt.


Slimme-meter en S0-bus uitlezen en naar Database - Page 4. De meter genereert om de seconden data. Om de data te kunnen lezen met de seriƫle poort van de arduino. Ppoort van de Kampstrump slimme meter. Als ik deze website lees: kan ik de slimme meter uitlezen, zie toegevoegde tekening en de volgende code kan ik de arduino uitlezen op pin 7. Precies hetzelfde (monitoren panelen via Sen slimme meter via P1) staat op.


Ik zou een Arduino Small nemen als dedicated Meterkast Slave, wachten op de Nodo Mini software en dan een userplugin maken voor deze.

Een Arduino verbruikt namelijk veel minder energie dan een. Of lees direct uw gegevens uit met de. Deze meters bieden de mogelijkheid om zelf je energieverbruik te monitoren. Ik bedacht dat het mogelijk moest zijn om de kWh-meter uit te lezen.


Op dit moment meet een Arduino iedere sec het verbruik per fase. De slimme meter is een electriciteit- en gasmeter die via het internet gegevens naar uw energiemaatschappij kan versturen.


Dit zou elke seconden kunnen. Madskillz, Arduino, Openwrt, grafieken genereren, rrdtool. Alles werkt behalve de solarmeter van Arduino voor uploaden van data uit de slimme meter.


Via vaste verbinding(andere computer) wel. Vandaag kwam deze binnen, dagen onderweg van BangGoo niet slecht. Eindelijk kunnen we het stroomverbruik van. Trying to read serial communication from smart meter with Arduino.


Ik wil mijn energieverbruik en opwekking monitoren. Vial internet worden er oplossingen gegeven via een Raspberry Pi en Arduino. En ja, er zijn slimme meters.


Als je een slimme elektriciteit meter hebt kun je via deze kabel een koppeling. LCD arduino-nano pomp besturing, 6. Aangezien het aflezen van de slimme meter nog steeds niet.


In onderstaand document staat hoe ik mijn slimme meter uitlees met een Arduino Mega aan de Pbus. Bestel nu voordelige Arduino Accessoires online bij miniinthebox.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.