woensdag 16 september 2020

Transformator spotjes kapot

Hoe ziet een doorgebrande trafo eruit? Trafo kapot, welke trafo heb ik nodig? De trafo voor mijn halogeen spotjes is kapot.

Mijn kennis van elektronica gaat niet verder dan dat ik weet dat ik mijn vingers niet het. Lamp kapot, maanden na aankoop. LED lampjes na min uitgebrand.


De juiste transformator kiezen en installeren voor 12V lampen.

Geüpload door LampdirectWelke transformator heb ik nodig voor mijn 12V lampen? Dag nadien steek ik verlichting aan: ALLE. Sinds kort is onze verlichting de badkamer kapot. Daarom zijn veel halogeenspots.


De transformator van de spotjes ligt op de lamellen van het plafond. CV-ketel kapot nieuwe woning. Waar moet je op letten bij de aanschaf van een trafo voor LED? Pas op, als de spotjes toch zouden kapot zijn en je hebt met een elektronische transfo gewerkt dan meet je ook geen 12V!


Nu blijkt (volgens Philips) dat je halogeenspots niet zomaar kunt vervangen door LED spots.

Je moet dan ook de transformator vervangen voor. Ouderwetse halogeenspotjes werden bijna altijd via een transformator aangesloten op het lichtnet, nieuwerwetse spotjes hebben dat meestal niet meer. Ik heb reeds de spotjes zelf al vervangen door nieuwe maar helaas.


De spotjes zijn aangesloten op een transformator die boven het plafond zit. Ik heb een probleem met wat 12V spotjes en een halogeen dimmer. Het probleem is voor het eerst opgetreden eind vorig jaar, toen ik.


Maak hier uw keuze uit het Verlichting Transformator aanbod van Allekabels. Hoe installeer ik de transformator? Op onze pagina installatietips kun je zien hoe je een.


E27-lampen en GU10-spotjes werken altijd op 230V en zijn in de meeste gevallen één op één te vervangen. Geen transformator die kapot kan gaan. Wie kent hem niet, de zeer gezellige 35W GUhalogeen spotlamp in.


Sommige halogeenlampen werken met een transformator. LED-spotjes kapot kunnen gaan. Dus als het volgende lampje kapot gaat, vervang het dan niet door halogeen.


Moet ik zoeken achter een ledspot op 12V of moet ik de transformators laten verwijderen en gaan voor een ledspot op 2V?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.