donderdag 2 juli 2020

Stekker uit cv ketel

Mag ik s,avonds die stekker eruit trekken waar moet ik dan verder. De steker uit het stopcontact halen is niet verstandig, beschadigd de pomp op de lange duur.


Zet jij de CV-ketel uit tijdens de vakantie?

Bij een moderne HR-ketel, zoals de Intergas HR-ketels van Warmgarant, hoeft dat niet meer. Ik heb vandaag ook gebeld over de warmwater c. Een van de meest voorkomende cv-storingen die Feenstra verhelpt, is een stukgelopen klepmotor.


Reset eerst eens de ketel, of haal de stekker er even uit.

Let er wel op dat je eerst de stekker van de CV ketel uit het stopcontact haalt voordat je het water en gas afkoppelt. In veel huizen kun je in de. Nu zal de cv ketel uitmoeten hiervoor.


Kan het kwaad dat de ketel dan zeker week uitblijft ? Dus, ja, het is "schadelijk" voor de cv als je de stekker er uit trekt. Overigens is de besparing verwaarloosbaar. De ketel slijt niet door gebruik. Is het verstandig of juist niet om een CV-ketel uit te zetten tijdens een vakantie en bij thuiskomst weer aan te zetten?


Zet de kamerthermostaat zo laag mogelijk.

Laat de cv-installatie afkoelen tot 40° C. Trek de stekker van de cv-ketel uit het stopcontact. Veel ketels slaan bijvoorbeeld niet uit zichzelf af bij storing en ondeugdelijke. Hij noemt goede ventilatie is de ruimte waar een cv-ketel hangt. Moderne Cv-ketels zijn voorzien van een elektronische ontsteking.


Zet vervolgens de thermostaat zo laag mogelijk en zet de CV-ketel uit. Dit kun je doen door de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht minimaal een kwartier. Heeft mijn cv ketel jaarlijks onderhoud nodig?


Moet ik mijn cv ketel uitzetten als ik op vakantie ga? Heb je een wat oudere CV-ketel met een analoge drukmeter? Weet je zeker dat hij niks doet. Haal dan de stekker uit het stopcontact.


In café hoef ik ook niet met iedereen te praten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.