vrijdag 29 mei 2020

Stopcontact zonder aarde

Geïsoleerde apparaten zonder randaarde hebben geen last van een randaarde stopcontact andersom levert wel een risico op voor de. Wasdroger op ongeaard stopcontact?


Geen randaarde wandcontactdozen, wat mag ik aansluiten.

Er is volgens mij geen wet die verbiedt om een apparaat met randaarde aan te sluiten op een stopcontact zonder randaarde. Meer resultaten van gathering. Ik heb hier in een kamer alleen maar stopcontacten zitten zonder aarde.


Hoi allemaal, ik ben verhuisd en realiseerd me nu dat er geen aarde aansluiting op het stopcontact zit.

Ongeaarde stekkers bevatten geen aardedraad. Is dit een probleem voor het aansluiten. Meestal zijn dit stekkers die in elk stopcontact passen, dit in tegenstelling tot geaarde stekkers.


Mijn broertje heeft een appartmenet sinds kort. Nu zijn de stopcontacten in de huiskamer zonder aarde. Ik heb recht boven de meterkast (op de bovenverdieping) een stopcontact zitten zonder aarde. Kan ik deze vervangen door een geaard.


Deze mag echter niet kouder dan 10. Een contactdoos, stopcontact, of in Vlaanderen: prise.

Ik zou het anders gewoon zonder aarde doen of helemaal niet. Er is wel een geaard stopcontact aanwezig in het huis, maar dan heb ik een.


Voor in droge ruimtes kunnen we een stopcontact gebruiken voor droge ruimtes zonder randaarde. In deze klusvideo leggen we in een paar eenvoudige stappen uit hoe je een oud Niko PR20.


We hebben een woning aangekocht van begin jaren 70. Nu blijkt dat er in de meeste stopcontacten geen aarding aangesloten is. Legrand FORIX opbouw stopcontact. Dit opbouw stopcontact zonder aarde is geschikt voor één stekker.


Hij is te combineren met andere sokkels uit de serie. Bij gebruik van een geaard stopcontact hebben alle apparaten het zelfde. Zonder aarde heeft iedere op 2Volt aangesloten kast in principe.


Te gebruiken als dubbel stopcontact zonder randaarde voor inbouw. In dat geval stroomt de elektriciteit weg naar de aarde via een extra draad in. Sluit apparaten met een geaarde stekker alleen aan op geaarde stopcontacten. Zonder de aarde aansluiting is dat wel het geval.


Gira dubbele stopcontacten zonder randaarde zuiverwit glanzend. Olympic Stopcontact Wcd Inbouw Zonder Randaarde Enkel Wit. Alleen de stopcontacten in de keuken zijn voorzien van randaarde.


Kopp Rivo inbouw schakelmateriaal stopcontact 1-voudig zonder randaarde voorzien van kinderbeveiliging, wit. Ik zou zeker afraden om zonder randaarde aan de slag te gaan. Waar in huis is het dichtsbijzijnde geaarde stopcontact?


Kopp Athenis inbouw schakelmateriaal stopcontact 1-voudig zonder randaarde voorzien van kinderbeveiliging, wit. Een stopcontact met aarde is te herkennen aan de inkepingen in de zijkant en de.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.