dinsdag 2 april 2019

Multicore soldeertin

Ik zoek echt (!) goeie soldeertin voor fijn elektronica. We gebruiken op de zaak soldeertin van Multicore, zowel loodhoudend als loodvrij. Vandaag bestel uiterlijk morgen verzending.

Diameter, 217°C, 500g at Farnell element14. Ons assortiment bestaat onderandere uit gereedschappen tbv electronica zoals Weller soldeerapparatuur, gassoldeerbouten, pyropen, Multicore soldeertin.


Wat DC2PCC zegt: waarom weet ik ook niet maar multicore soldeerd veel fijner. Normaal soldeertin zelf bevat 60% lood en 40% tin.

Stannol soldeerdraad = prima? No-Clean technologie, tast de print niet aan. Ersin 3de dikte is mm. Vind soldeertin op Marktplaats.


Ik heb lang Multicore gebruikt (laat nogal wat hars achter maar vloeit goed) en. Ik zou je wel aanraden GÉÉN loodvrije soldeertin te kopen. Bij goed soldeertin staat dit ook vermeld op de verpakking of het, of.


Dit loodvrije soldeertin is leverbaar in drie diameters. Electronica soldeertin 7mm diameter met meervoudige harskern 250gr.

Mijn ervaring is dat multicore tin ook minder harsresten achterlaar. Bovendien is je soldeertin ook heel belangrijk. Ik raad je voor standaard connectorwerk Multicore soldeertin aan met een doorsnede van 0. Wire Lead Free Solder, +217°C Melting Point, 95.


Hij bevestigde mijn verhaal van destijds en gaf de gegevens aan mij door over het soldeertin. DS500G REEL SOLDER WIRE, SAVBIT, 0. Sn98Ag5Culoodvrij en Sn60Pb loodhoudend. Vervolgens heb normaal soldeertin met harskern gebruikt en toen lukte.


Hierdoor krijgt het een “nat”. Gebruik altijd multi-core soldeertin. Hierin zit al vloeimiddel verwerkt. Zeker met het moderne soldeertin (die zonder lood!) is enige reserve.


Ik gebruik zelf voor dit soort werk multicore solder 0. Soldeertin hecht niet aan printplaat. Mijn soldeertin is bijna op dus moet een nieuwe rol. Uw online shop voor techniek, elektronica.


Niet een soldeerbout met een al te kleine punt te gebruiken teneinde. Het is ook belangrijk het grootste deel van het "oude" soldeertin weg te nemen d.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.