vrijdag 7 december 2018

Dimmer spaarlamp

Daarnaast zijn de meeste dimbare spaarlampen niet. Wie kan mij zeggen of er ook spaarlampen zijn die je kunt regelen met een dimmer? Als die er zijn wat is is het type en waar te koop?

De meeste spaarlampen kun je niet dimmen, maar er bestaan wel dimbare. Wanneer ik mijn dimmer weerstand laat bieden begint mijn spaarlamp te flikkeren namelijk.


Een normale gloeilamp heeft gemiddeld 1. Gebruik de filters hier onder om tot de.

Calex ledlampen kunnen worden gedimd met de dimmers genoemd bij de lamp. Er is voor spaarlampen dus geen geschikte dimmer. Bij het gebruik van een ongeschikte dimmer kan de spaarlamp gaan. Deze spaarlampen dimmen traploos van 10% tot 100% zonder vertragingen en zijn op elke diminstalatie te gebruiken.


Dimbare spaarlampen kosten ongeveer keer zoveel als de traditionele gloeilamp. Wel is het zo dat de dimbare lamp geen aparte dimmer vereist. Ik heb ook een staande IKEA-lamp en daar stond duidelijk bij dat er geen spaarlamp in mocht, omdat het met een dimmer niet werkt.


Bij KARWEI hebben we verschillende dimmers van merken zoals Busch-Jaeger en Plieger. Halogeenlampen en gloeilampen zijn altijd dimbaar, spaarlampen.

Ik hoor uiteenlopende verhalen over het al dan niet kunnen dimmen van spaarlampen. Ik begrijp ondertussen dat de standaard dimmer niet. LED dimmer inbouw, Gloeilamp halogeen dimmer, spaarlamp dimmer. Ze geven het licht van een tl-buis, en er zíjn momenten in een etmaal.


Spaarlampen gebruiken minder energie, maar gezellig zijn ze niet. Ik gebruikte tot op heden met de home easy dimmer een watt LED spaarlamp (dimbare versie natuurlijk) en dimmen ging perfect. MM Spaarlamp Zenia Classic 15W E(bol). Op internet lees ik steeds dat PLL-spaarlampen te dimmen zijn.


Dimbare ledlampen werken vaak niet met elke willekeurige dimmer. Door je spaarlamp te recyclen komt het kwik uit de lamp niet in het milieu terecht. Gloei- en halogeenlampen kunnen volledig gedoofd worden, spaarlampen niet.


Megaman Spaarlamp Interne Dimmer. Het gebruik hierin van een gewone spaarlamp bleek niet mogelijk, want er trad onmiddellijk een flikkering op.


Lampenwereld geeft de finishing touch aan jouw interieur, door persoonlijk en online advies te geven over de laatste trends en nieuwste armaturen. Maak het extra gezellig met het gebruik van dimmers. Met een dimmer bepaal je zelf hoe fel jouw lampen in huis branden.


Een (energie)spaarlamp of compacte fluorescentielamp (CFL) is een in de jaren. Dimmer voor het nabootsen van zonsopgang en. Dit betekent dat je de spaarlamp de eerste 1uur op volle lichtsterkte moet laten schijnen, zonder hem te dimmen.


Daardoor wordt de levensduur van dimbare.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.