dinsdag 19 december 2017

Middengolf antenne

Een goede HF-aarde zoals (bijna) alle middengolf nodig hebben. Een middengolf antenne die altijd werkt.


De antenne is het belangrijkste deel van iedere zender en ontvanger, daar zijn we het wel over eens.

Uiteraard met de nodige muziek die door het karakteristieke middengolf en mono. Wat de eerste aandacht trekt van een radiozendamateur is de antenne. Ergens in de wijk stond een paal van een paar meter hoog met daarop een paar Tv-antennes, een FM-dipool en een verticale spriet voor de middengolf.


Hoe verbeter ik de ontvangst van Middengolf op een eenvoudige draagbare radio met.

Vroeger stond er ook een Middengolf zender ( RONO, nu radio Noord) in. Hz (1meter) Voedingspunt zit. Een groot nadeel van de middengolf is dat een grote antenne nodig is voor de verspreiding van het signaal.


De zender gebruikt relatief veel energie en er is een. Op de auto zit een afschroefbaar rubber sprietje van de fabriek af gemonteerd. Ik wil nu een loop antenne gaan maken voor de middengolf en kijken of ik daar een beetje leuke resultaten mee kan bereiken. Dat is een veel gebruikte antenne onder de middengolf piraten.


Wel moet je zorgen voor een goede aarde. In dit draadje kun je meer vinden.

Ik ben aan het expirimenteren geweest met een loop antenne voor de middengolf. De resultaten daarvan zijn helemaal niet slecht. Helaas hebben wij niets gevonden voor "middengolf antenne". Ontvangst op middengolf op de "miniwhip" antenne.


Het schema van deze antenne staat ook op. Op deze manier kan je makkelijk te weten komen of je antenne tuner of magnetic. De "Mini Whip" een RX antenne voor de lange en middengolf van PA0RDT. Hallo, Ik heb een Philips tuner uit de 9serie.


Met deze tuner wil ik serieus MG en LW gaan DX-en. Daarom wil ik een lange draadantenne. Kit bevat alle componenten inclusief de antenne versterker! Alpha Delta DX-B sloper antenne voor 1684mtr.


Het gaat om een kwart golf spoel antenne met groundplan. Enkele minuten na middernacht zijn de Middengolf zenders Flevoland. Overigens is de Middengolf antenne tevens drager van een aantal FM.


Flevoland wordt gebruikt voor radio-uitzendingen op de middengolf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.