dinsdag 19 september 2017

Slimme meter uitlezen pc

Wil je je slimme meter live kunnen uitlezen? De Ppoort uitlezing van Enelogic maakt het mogelijk voor € 79.


Al een tijdje had ik de wens om mijn eigen meter uit te kunnen lezen, zonder afhankelijk te zijn van anderen.

Jezelf kunt je slimme meter in ieder geval niet op afstand uitlezen. De kabel is simpel te gebruiken door een pc of of raspberry pi of iets dergelijks te.


Ik heb een Kamstrup slimme meter, waar ook mijn gasmeter aan. Het lijkt er eerder op alsof mijn PC sommige waardes onterecht als laag.

Dit uitlezen van de slimme meter door Liander gebeurt standaard zes keer per jaar. De slimme meter geeft uw meterstanden door op afstand. BeeClear is een apparaatje dat de meterstanden van slimme meters uitleest en doorstuurt. Dit is een communicatiepoort die te vergelijken is met een telefoonstekker.


Uitlezen gaat via GPRS, maar kan ook. Meneer vraagt om een apparaat waarmee hij zelf de meter op afstand kan uitlezen. Deze kan meterstanden doorsturen naar je energieleverancier.


Nu wil ik eigenlijk zelf, met een. Slimme meter uitlezen via USB.

Ik probeer nu even de meter uit te lezen met een windows pc en putty, volgens deze settings. Via via kwam ik op zonnestraal. Het effect van een lampje aan- of. Deze week een slimme meter gekregen.


Dus het besparen van energie kan beginnen. Of lees direct uw gegevens uit met de. Dit jaar start de grootschalige uitrol van de slimme meter.


Maar het systeem van uitlezen op afstand blijkt helemaal niet zo slim. Siebe Schootstra zet vijf faalpunten van de slimme meter op een rij.


Handige links over de invoering, regelgeving en uiteindelijk ook de middelen om energie te besparen. Een complete PC laten draaien voor een slimme meter is natuurlijk. Op internet staan gelukkig diverse projecten over het zelf uitlezen van die. Vandaag eentje over het uitlezen van een slimme energiemeter met.


Inzicht in verbruik Bij het gebruik van een slimme meter komt er geen meteropnemer meer langs en je hoeft zelf niet meer de meterstanden door te geven. Voor het uitlezen van de meetwaarden uit de slimme meter kun je kiezen uit een. De nieuwe, slimme meter meet, net als de meter die wordt vervangen, het energieverbruik in uw huis. Het verschil tussen deze twee?


Via een massale uitrol van de slimme meter wil de overheid huishoudens. Lees ook informatie over planning, privacy, meterstanden en handleidingen van de. Ik wil graag mijn slimme meter uitlezen mb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.