maandag 3 oktober 2016

Thermostaat koelkast doorverbinden

Weet iemand hoe ik de thermostaat van de koelkast moet door verbinden, zodat hij continu koelt. Kennelijk alle logische combinaties al geprobeerd.


Ik ben bezig met het repareren van een Bosch koelkast.

Hallo allemaal, Ik wil checken of de thermostaat van mijn koelkast defect is. Hoe moet ik de draden doorverbinden en welke kleuren moeten. Mijn koelkast doet het niet meer.


Hoe vervang ik de thermostaat in een koelkast Lees, eveneens, ons artikel op de blog van Direct.

Waarschijnlijk een defect relais of thermostaat. Zo nee, dan kun je even de thermostaat loshalen in de koelkast. En even een van de amp stekkers van de thermostaat doorverbinden. Nu heb ik ook iets gelezen over de thermostaat doorverbinden.


Maar ik weet niet hoe ik dit moet doen. Het is een ATAG Inbouwkoelkast Model. We hebben een probleem met de koelkast in onze TEC. Bij het doorverbinden van de thermostaat zal de koelkast altijd blijven koelen neem.


Blauwe en zwarte draad van de thermostaat door verbonden en koelkast slaat niet aan.

AANSLUITSCHEMA KOELKAST THERMOSTAAT, schema_therm. Thermostaat los schroeven en de twee draadjes doorverbinden. Zo ja nieuwe thermostaat kopen zo nee nieuwe koelkast kopen. Ik ben onlangs verhuisd naar een huurhuis, en de verhuurder heeft daarin een simpele thermostaat gehangen.


Zo simpel zelfs, dat het ding. Ik betwijfel zelfs of er wel een gas thermostaat in zit. Op 12V zit er ook geen thermostaat in en verwacht dat de koelkast het onderweg wel doen. Door de thermostaat "kort te sluiten" lees doorverbinden zorg je er dus voor dat er vraag.


Desnoods even je thermostaat doorverbinden om te kijken of de compressor door draait en koelt. Als dit zo is is je thermostaat kaduk. Op Volt doet de koelkast het ook niet.


Kijk ff hoe ie in die oude koelkast zat. De schakelaar naar de thermostaat ff doorverbinden en je hebt een werkende pomp. Bij mij was de thermostaat van de verdamperplaat defect.


Deze heb ik doorverbonden zodat de koelkast nu gaat ontdooien op tijdsduur en niet. Ik heb vandaag de thermostaat doorverbonden gehad en de. Kortom, koelkast eruit en om 09.


Kok Watersport voor de deur voor. Ik heb zelf een koelkast waar ik onderstaande thermostaat ingebouwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.