donderdag 8 september 2016

Discone antenne maken

Ik heb het idee om hem te maken voor een laagste frequentie van 1MHz, uitsluitend. Ik heb ruime ervaring met het bouwen van antennes. Egbert (Ep) Kattenberg – PA3EIO.

Knutselen met De Radiowinkel. Voor de ontvangst van de wat verder gelegen DAB radiozenders.


Welke discone heb je gekregen en wat voor connector zit er aan ? Ik zou graag zelf een VHF antenne maken (indien mogelijk).

DISCONE - Een breedbandige antenne. RHOMBIC - Als je veel ruimte hebt kan je mooie richt antennes maken. Dat heeft dus niet specifiek te maken met een discone.


Weet je dan niet dat discone-antenne`s altijd ontworpen. SDR ontvanger, wat voor antenne. MHz-6GHz, Commercial Grade discone antenna. Hoogwaardige Discone-antenne die geschikt is als breedbandantenne in het ontvangstgebied en voor de zendmodus op veel radiofrequenties.


En daar een discone antenne op de kop getikt voor me SDR. Nu nog wat adaptertjes van ebay kopen om van PL2coax te maken.

Test Raport van de Discone Scanner Antenne - Discone Antenne. Diamond D1Super Discone Antenne + mtr RG-+ PL. Wie niet in die hoge frequenties. Vind discone antenne op Marktplaats.


Wij zelf gebruiken voor ontvangst van o. Ik ontvang wel signaal, maar niet beter als met de discone antenne. Een bijzondere antenne ook, die zie je niet vaak: een discone-antenne voor.


Ik neem me voor er volgend jaar een of andere MHz antenne van te maken. Ik ben namelijk op zoek naar een goede (basis) scanner-antenne. Op dat scannerforum weten ze blijkbaar niet van welk hout pijlen maken.


Mark- schreef: Discone antenne geen idee? Met dit uitbereidingsset kan je van je FB-een FB-maken. Volgens mij zeg ik het verkeerd. Zo is er met name aandacht voor de antennes.


GP of (op 2m of hoger) een discone te plaatsen. Experts in Wireless Communication. Het frequentiegebied van de discone antenne moet wel in het gebied.


Op zoek naar een hoge kwaliteit antenne die je kunt gebruiken voor een Portofoon? Een discone of een gepiekte antenne kan echt het verschil maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.