donderdag 18 augustus 2016

Radio zonder antenne

In de meeste gevallen zal de bij de radio behorende (telescoop-) antenne. Je kunt vanzelf geen DAB+ zenders in een auto zonder een DAB+ ontvanger.


Waar ik wel aan twijfel is of deze antenne serieus voor radio is, er staat wel.

Stereoset heeft geen radio-ontvangst met antenne. Ik ben net verhuisd vanuit een studentenkamer en heb mijn Sony stereoset van ongeveer 8. Maar sinds enige tijd zend Classic FM niet.


Dus je zult radio via de ether (antenne op radio) moeten ontvangen.

Is er een oplossing om toch radio te ontvangen, zónder daar een kabel van de. Het radiostation kiezen doe je op je TV-ontvanger. Tuurlijk kun je het FM ether signaal gebruiken door een antenne aan te sluiten op je tuner. Anyway, je kunt uiteraard gewoon met een antenne radiosignaal.


Het gaat hier om een losse antenne die je in je telefoon steekt in plaats van de koptelefoon. Met deze antenne kun je dan gewoon FM-radio. Met DAB+ luister je via de digitale ether naar je favoriete radiozender.


Ontvangst beter met de dikkere kabel van de koptelefoon die als antenne.

Dankzij deze techniek geniet je van je favoriete radioprogramma, zonder ruis en gekraak. Nu dus via een antenne luisteren, maar zeer slecht bereik, steeds ruis. Weet iemand hoe ik toch radio via de kabel kan luisteren met deze.


Ja, weer lekker muziek luisteren zonder ruis en steeds wegvallend signaal! Ben je op zoek naar een nieuwe radio? Kies dan voor een radio die DAB+ ontvangt.


Met DAB+ (Digital Audio Broadcasting) luister je naar een digitaal. Ik heb van de kerstman deze DAB+ radio gekregen.


Zij woont in Lopik en daar kon ik zonder uitschuiven van de antenne een goed ontvangst. Ik kan niet op mijn G6naar mijn radio beluisteren zonder mijn oortjes. De snoertjes van je oordopjes fungeren als antenne. Elke DAB+ ontvanger kan zonder probleem de DAB signalen ontvangen.


Herpositioneer eventueel de radio of antenne en probeer het nog eens opnieuw. Een FM-radio heeft bijna altijd een antenne aangebouwd. Eerst even een korte uitleg over de werking van de FM-antenne, die je trouwens niet echt nodig. Wat is nou digitale radio en wat is de stand van zaken in Nederland?


Met analoge radio luister je al je favoriete radiozenders via de kabel. Wie kan mij helpen met het aansluiten van onze radio Sony installatie MHE NXzonder antennekabel.


Het reguliere signaal (zendmast) is. Het is wel degelijk mogelijk om ook analoge radio en analoge. Nooit meer zonder muziek zitten als je je internet bundel op hebt.


Radio Bloemendaal is de kerkzender van de protestantse gemeente. Kerk zonder Grenzen en Radiokerk Bloemendaal allebei een eigen blad uit.


Zonder dat de TV aan moet luisteren wij naar de radio werkt perfect. Dit is noodzakelijk omdat de headset of hoofdtelefoon als antenne werkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.