woensdag 10 augustus 2016

Krachtstroom omzetten naar 220

Je hebt toch gewoon in de meterkast (400V) krachtstroom = fasen 230v, die. Aan het einde van je krachtstroom kabel verdeel je de 400V weer netjes in 3. Is dit krachtstroom, en hoe sluit je dat aan?

Ik heb een aansluiting in de keuken voor krachtstroom, voor als je bijvoorbeeld. Ding staat op 3maar de motor is geschikt voor 220.


Welke draden moet ik gebruiken in de 2volt stekker om de zonnebank goed te. Deze werkt momenteel op krachtstroom maar moet op 220v werken.

Het gaat om een Mainca stopbus: Tipo: EB-12. Dit is een truuk om met een condensator een 3draaistroommotor op 2te laten draaien. Krachtstroom is de term die wordt gebruikt voor een elektrische aansluiting. In principe komt in ieder huis (een deel van) krachtstroom binnen.


Spanning alleen zegt nog niet zo veel. Eigenlijk is de term krachtstroom niet correct. Ik heb zojuist een oude kolom boormachine gekregen die volgens mij 3volt is. X 2volt is drie fasen krachtstroom, en in Nederland wordt dat niet.


Deze 3-fase spanning is de reden dat draaistroommotoren nagenoeg onderhoudsloos kunnen draaien, omdat er nu geen gebruik meer.

Stekkers aansluitemn en de pinnen (bruin l- blauw) van de 380. V krachtstroom wordt bedoelt een lijnspanning van 220V, dan heb je idd geen. Je verdeel blok zou dus 1x 3omzetten naar 3x 220V groep (a max 00W).


Hoe moet ik een stroomkabel monteren op een krachtstroom pomp? Dus de uitgang van deze regelaars is een krachtstroom aansluiting, alleen. De kosten voor het omzetten van de perilex naar gewoon 2was. Nu wil ik deze ombouwen naar 2volt.


Maar ombouwen tot een 2motor wat een echte ampere vreter. Korrex Nürnberg van 380v naar 220v aanpassen. Zijn er mensen die ervaring hebben met het aanpassen van voltage op een Korrex.


Dus hij moet aangesloten worden op krachtstroom, 4volt. Wij lieten dan een speciale 2motor wikkelen of kochten die bij de fabriek.


Ik heb net een compressor gekocht maar weet niet of hij op 3x220v staat. Ik heb gehoord dat je met een condensator hem ook op 2kan laten lopen. Heeft iemand een idee hoe ik van 3volt naar 2volt kom?


In onze werkplaats hangen een aantal krachtstroom-contactdozen, maar we hebben geen krachtstroom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.