dinsdag 14 september 2021

Zekering dimmer kapot

Als de dimmer het niet meer doet, betekend dit niet het automatisch dat de dimmer kapot is. Het kan namelijk ook zijn (meestal het geval) dat de zekering die in.


In de dimmer bevindt zich een zekering die vervangen kan worden.

De zekering in de meterkast sprong er overigens niet uit. Ik ben bang dat de dimmer is doorgebran hoewel ik geen brandlucht heb geroken. Lamp zelf of de zekering in dimmer stuk?

Een andere dimmer op lichtpunt ingebouw en deze werkt prima. Ik meen dat er een elektrische zekering op zit en deze automatisch. Het is ook nog nodig om te achterhalen waarom de zekering van je dimmer doorgebrand is.


Vaak komt het, omdat bij het kapotgaan van een lamp soms hoge. In mijn dimmer van de lamp is de zekering kapot gegaan. Ik heb deze eruit gehaald en het betreft een glaszekering van ampère.


Dimmer gaf een vonk, zekering in de dimmer vervangen, maar doet het nog steeds niet. Indien de dimmer niet werkt, is de dimmer echt kapot en dient de oude dimmer vervangen.


Ik heb de dimmer er weer uitgehaald en opnieuw geinstalleer.

Hoe vervang je de zekering in een dimmer? Het bleek aan de zekering van de dimmer te liggen en ik. Vroeg me af, wil ff testen of een zekering kapot is in een dimmer van me. Ik heb als handige Sjakie iemand zijn lamp gerepareer deze ging niet meer aan.


Is het gevaarlijk om er bijvoorbeeld een sleutel in te doen ipv die. Info over zekering vervangen dimmer. Een van de bekendste zekeringen is de flesvormige smeltzekering die van porselein is gemaakt. Daarnaast bestaan er ook dimmerzekeringen.


Echter na verloop van tijd gaan de dimmers stuk, de zekering springt. Alleen de vraag waarom de dimmer kapot gaat een tyristor of triac gaat. Er zit ook een ceramische zekering in dewelke ook nog OK is. Heb toen nieuwe halogeenlamp en zekering gekocht.


Triac in de dimmer kapot denk ik zo. Ik heb ook een opbouw dimmer geschikt tot 3Watt. Na een half jaar sprong een lampje kapot de zekering sprong uit en de dimmer was kapot.


We moesten de lamp toen terug brengen en ze. Praktische informatie en duidelijke uitleg over glaszekeringen, steekzekeringen en meer. Lees hier wat een zekering is en hoe het werkt.


Zit verder niet veel meer in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.