vrijdag 28 september 2018

Condensator testen

Het lijkt allemaal zo eenvoudig, maar dat is het niet voor iedere cursist. Hoe stel ik nu mijn multimeter in. Met een multimeter op "weerstand-doormeet-stand" kan je al een begin maken.

Zet je multimeter in het hoogste. Volt, want dan kan de condensator best eens heel anders reageren. Met een bus koudspray en een fohn kun je testen of ze nog goed zijn. Meer resultaten van gathering.

Op de gok een nieuwe gehaald zo duur zijn ze ook weer niet maar hoe kan ik deze condensator zelf doormeten. Test condensator functionaliteit met een multimeter meten weerstand. Ontladen altijd condensatoren voordat testen op elektrische schokken te vermijden en. Hoi, Stel je wilt weten of een condensator werkt en je heb GEEN multimeter hoe kan je er achter komen of een condensator werkt ? Doormeten van een aanloopcondensator.


Ineens doet je motor van je kolomboormachine het niet meer, staat alleen maar te brommen, maar draaien ho maar. Hallo, ik vroeg me af hoe je kan testen of je condensator nog in orde is.


Ik dacht namelijk dat de bobine kapot was, maar na een andere te. Wi kan mij vertellen hoe ik een condensator door meet.

Ik wil namelijk de condensator van mijn frees tafel doormeten omdat de motor niet echt. De condensator in de ontsteking zorgt er hierbij voor dat bij het ineenstorten van het magnetisch. Om de condensator te testen is een multimeter benodigd. Ik krijg sterk de indruk dat op mijn effectpedaal (Boss SD-1) één van de condensatoren kaduuk is.


Ik heb de continuiteit op de de printplaat. Als ik een RC schakeling maakt met een weerstand. Wie weet hoe je de bobines en condensator kan doormeten en heeft tmogelijk wat tips.


Een condensator kan je globaal testen door de weerstand te meten. En dat van die bobine klopt of eh. En een nieuwe condensator meet ik hetzelfde met mijn multimeter. Info over condensator doormeten.


Hallo wie weet erhoe je een condensator door kan meten alvast bedankt. Testen werking condensator - Audio verleden - High-End Forums. Tijd voor een component of twee om te testen. Zou willen weten of mijn condensator stuk is alvorens een nieuwe te kopen.


Een mogelijkheid is natuurlijk vervangen en kijken of het probleem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.